Dream it. Wish it. Do it.

66 days left!

Hey everyone!

Zoals de meeste van jullie al weten ga ik deze zomer ons kikkerlandje verlaten en ga ik mijn droom achterna: een jaar naar Amerika! Vanaf 30 april is het officieel. Rond kwart voor 1 werd ik gebeld door een onbekend nummer. Ik had haast dus ik had niet veel zin om de telefoon op te nemen. Gelukkig heb ik dat toch wel gedaan; het was iemand van de organisatie die tegen me zei: ''gefeliciteerd Nicky, je bent GEPLAATST!'' Ik had nooit verwacht dat het zo snel zou gaan. Gemiddeld duurt het 3 maanden en ik was pas 2,5 week aan het wachten!

Ik kom in het plaatsje Hart in de staat Michigan. Michigan is een staat in het noorden van Amerika. Het bestaat voor meer dan 40% uit water. Het is lekker warm in de lente en zomer en het kan super koud worden in de winters (echt iets voor mij dus). Hart is een klein plaatsje met ongeveer 2000 inwoners. Het is er 6uur vroeger dan hier in Nederland, dus de eerste dag wordt een lange dag. Het gezin bestaat uit vader Herb (47), moeder Gail (51) en hun dochter Emily (15). Ze hebben 2 honden, Buddy en Molly, en een kat, Leo. Ik heb al veel contact met ze via mails en facebook. Het lijken me onwijs leuke mensen en we hebben veel dezelfde interesses.

Ik ga volgend jaar naar de high school Walkerville, waar Emily ook heen gaat. De school is relatief klein en ligt ongeveer 15 kilometer vanaf het huis. Er zijn een aantal sporten op de school. Basketball is de grootste sport op de school en daar heb ik helemaaal geen problemen mee! Emily houdt ook van basketball dus hopelijk kunnen we samen in het team.

Smile

Nog 66 dagen. 19 augustus vertrek ik om 9:15 vanaf Schiphol en gaat het avontuur beginnen (na een vlucht van 9 uur). Ik begin de reis met een oriëntatie in New York met een groepje studenten die ook 19 augustus vertrekken. 22 augustus vlieg ik door naar mijn gastgezin.

Ik heb er echt mega veel zin in en ik hoop dat ik deze blog een beetje kan bijhouden.

Liefs, Nicky

p.s. als je mijn blog wil volgen kan je rechts je emailadres opgeven. Elke keer als ik iets nieuws erop zet krijg je daar dan een berichtje van :)

~ All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them ~

Reacties

Reacties

Esther Snieder

Hoi Nicky,
Wat geweldig dat je een jaar naar Amerika gaat. Ik zie je nog voor mij als een kleuter, maar dat is al lang geleden. Rustig, maar je wist goed wat je wel en niet wilde. Zo te zien, weet je nu ook goed wat je wilt. Wat een avontuur. Succes met de voorbereidingen en geniet van alles!
Groet aan iedereen thuis.
Je kleuterjuf Esther.

Hans Elbertsen

Geweldig Nicky! Ik ga je zeker volgen. Heb m'n mailadres al ingevuld zodat ik niets hoef te missen. Heel veel succes gewenst aan de andere kant van de oceaan.

Imke de Boer

Lieve Nicky,

Omdat onze vlucht uit Rome een dag was verlaat (ging ook een droom vervullen: fietsen naar Rome :-)) kon ik niet op je afscheidsfeest zijn. Bij deze wil ik je een enorm leuk jaar in Amerika toewensen!! Geniet ervan, maar dat lijkt allemaal helemaal goed te komen. Ik zal je volgen.

Groetjes, Imke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!