Dream it. Wish it. Do it.

Hospital update 2.0

Hey Dutchies!

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn vorige blog, maar er is niet erg veel gebeurd en ik wilde afwachten op de resultaten van de MRI zodat ik in een keer alles over mijn enkel kan vertellen.

Om te beginnen kan ik jullie vertellen dat de verzekering hier alles behalve meewerkt. Nadat ik na een maand terug moest naar het ziekenhuis werd mij verteld dat ze een MRI nodig hadden. Prima, dat gaan we meteen regelen zal je denken. Nope. Het ziekenhuis had eerst toestemming van de verzekering nodig. Dat is waar het probleem begon. Ik zal niet alle details vertellen want daar kan ik een boek over schrijven, maar het kwam erop neer dat ze geen toestemming wilden geven. Na 2 weken lang met 100 verschillende personen gebeld te hebben kreeg ik eindelijk toestemming en kon er een afspraak gemaakt worden.

Afgelopen zaterdag was het dus eindelijk zo ver: de MRI. Ik moest al vroeg op staan want om 7uur moesten we in het ziekenhuis zijn. Na een uur stil gelegen te hebben kon ik eindelijk weer naar huis. Wachten tot we bellen voor de uitslag was de volgende stap.

Maandagochtend werden we gebeld dat ze de uitslag hadden en dus mocht ik dinsdag ochtend weer terug naar het ziekenhuis voor een afspraak met de specialist.

Ten eerste: vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, want ik heb geeen idee. Allereerst is mijn buitenste enkelband, zoals we eigenlijk al wisten, gescheurd. Gelukkig is dat niet het enige. Ook heb ik aan de binnenkant van mijn voet en midden in mijn voet iets verzwikt. Oh is dat alles? Nope. Ook heb ik de zenuw aan de buitenkant van mijn voet beschadigd. Dit is waarom ik zoveel pijn heb.

De volgende vraag is: wat doen we hieraan? Operatie was een van de dingen die de specialist voorstelde, maar een operatie aan een zenuw is niet zonder risico's. Liever niet dus. Een ander voorstel is therapie om de zenuw te laten ontspannen. Dat was een antwoord dat ik beter vond klinken. Een maand lang therapie dus. Maar 3x raden wat we ervoor nodig hebben? Juist. De verzekering. Het ziekenhuis kan geen afspraak met een therapeut maken tot de verzekering een betalingsgarantie heeft gegeven. Gisteren heb ik de verzekering gebeld en het antwoord dat ik kreeg was "ja, maar wij kunnen geen betalingsgarantie geven tot ze een afspraak gemaakt hebben". Great. Na dit gehoord te hebben, heb ik vanochtend mijn begeleider hier in Amerika gebeld en daarna iemand anders die de verzekering dingen regelt voor de organisatie waar ik mee ben gekomen. Zij zouden het voor me oplossen en ze zouden zorgen dat het niet weer 2 weken zou duren. Nu is het dus wachten op een telefoontje van het ziekenhuis voor het maken van een afspraak met de fysiotherapeut. De dokter heeft me verteld dat het erg pijnlijk gaat worden omdat een zenuw lastig te behandelen is zonder veel pijn. Ondanks dat kijk ik er heeeel erg naar uit om weer te kunnen lopen en te sporten!

I will keep you posted!

Love, Nicky

Ron Hovenier

Keep up the mood, baby

Lotte

Behoorlijk kut, maar komt vast goed xx Lotje

wigenpas dik goudje

Lieve Nicky. Van harte beterschap.wat een gedoe zeg met die verzekering. We hopen dat het nu snel wat gebeurt en je eindelijk weer lekker kunt gaan lopen en sporten.nog ff geduld hebben. Succes met de fysio liefs. Dik Goudje ???? komt wel goed.alleen duurt het lang ???? ???? ???? ???? ????

Naomi

Hoi Nicky,
Balen zeg, van die verzekering ????????
Van harte beterschap, nog heel veel succes en sterkte !????????

Hans Elbertsen

Verschrikkelijk die bureaucratie.
Vooral als je zo'n eind weg zit.
Sterkte en spoedig beterschap gewenst!